מכון היצוא

רוצים למכור אונליין לקהל האמריקאי? כך תעשו זאת נכון - אוריאל מצליח

המאמר נכתב על ידי אוריאל מצליח, מנכ"ל סוכנות האיקורמס סיילאקספרס ומומחה סחר אלקטרוני במכון היצוא.

 בדקו את השוק ולימדו מי הקהל שלכם

כמו כל שוק חדש שאליו נרצה להיכנס חשוב מאוד לבצע מחקר ולהבין את הקהל שלנו, הבנה של התרבות, העדפות וצורת הצריכה של הקהל שלנו יכולה לייצר הבדל משמעותי בתכנית השיווקית ולחסוך הרבה מאוד כסף שמתבזבז על טעויות בהבנת הקהל. ככל שנבין טוב יותר את הקהל שלנו יהיה לנו קל יותר להעביר את המסר השיווקי ולהכין תכנים רלוונטיים יותר, הרבה מותגים ישראלים שאנו מכירים ניסו להעתיק אחד לאחד את מה שעובד להם בארץ – לארה"ב והבינו מהר מאוד שמדובר בשוק שלרוב מתנהג אחרת לחלוטין.

אם יש לכם מוצר פיזי - שיקלו למכור באמזון

אנו ממליצים לכמעט כל הלקוחות שלנו שיש להם מצרים פיזיים להעלות אותם למכירה באמזון, פלטפורמת האיקורמס הגדולה ביותר בעולם מאפשרת להתחיל לייצר מכירות וחשיפה בתקציב זניח יחסית ולכן מתאימה מאוד גם למתחילים, להלן כמה מהיתרונות המרכזיים למכור באמזון:

  1. 50 אחוז מהמכירות אונליין בארה"ב מתרחשות באמזון, כלומר כמות הרוכשים שעוברים באמזון היא עצומה ולכן חשוב מאוד לייצר נוכחות שם.
  2. מעבר להיותו אתר הקניות הגדול בעולם אמזון הוא גם ערוץ פרסומי מעולה שייתן חשיפה מאוד גדולה למוצר שלכם, בתוך אמזון ישנה מערכת פרסום שיכולה לייצר תוצאות מעולות בתקציבים מאוד נמוכים יחסית לפלטפורמות הפרסום הגדולות האחרות (גוגל, פייסבוק)
  3. לאמזון יש מחסנים בהן תוכלו לאחסן את הסחורה שלכם, המחסנים האלו משתמשים בעיקר על מנת לבצע הזמנות של המוצרים שלכם מלקוחות אמזון שהזמינו אותו, אבל תוכלו להשתמש באמזון גם כשירות שילוח למוצרים שאתם מוכרים בפלטפורמות אחרות, לדוגמא אם יש לכם אתר אינטרנט תוכלו לקשר אותו למחסנים של אמזון כך שבכל פעם שתתקבל הזמנה באתר ההזמנה תצא אוטומטית מהמחסן של אמזון ללקוח, באופן זה תוכלו ליתר את השימוש במחסן קידמי בארה"ב.
  4. גולשים בארה"ב רגילים לבדוק ביקורות על מוצרים באמזון, כלומר גם אם לקוח יתקל במוצר שלכם באופליין או בערוץ פרסום כלשהו /באתר שלכם, יש סבירות גבוהה שהוא יחפש אותו באמזון ויבדוק את הביקורות עליו, כך שנוכחות טובה באמזון יכולה לסייע לכם במכירות גם בערוצים האחרים


אמזון הוא ערוץ טוב – אבל לרוב לא מספיק

העלאת המוצר שלכם לאמזון היא רק הצעד הראשון, בתחרות העצומה בפלטפורמה נדרשת עבודה קידום ומיתוג של המוצר שלכם על מנת לייצר מכירות שוטפות באופן משמעותי.

חשוב לזכור כי אמזון הוא ערוץ איקומרס מעולה אך לא פלטפורמה לבניית מותג ובראנדינג, על מנת לבנות את המותג שלכם חשוב לבצע פעילות משלימה ברשתות החברתיות ולשלוח תנועה של רוכשים ישירות לאמזון, בצורה הזאת תוכלו גם לבנות קהל ומותג וגם לקדם את המוצר שלכם באמזון שיתגמלו אתכם על התנועה ויחשפו אותו ליותר אנשים.

 

בנו קהילה מבוססת על דאטה

החדרה של מוצר חדש לקהל אמריקאי בשיטות פרסום מסורתיות יכולה להעלות מאות אלפי דולרים שילכו בעיקר על פרסום מאסיבי לקהלים רחבים.

גם להעלות מוצר לבד לאמזון היום לרוב לא מספיק

אם זה לא תקציב השיווק שאותו תכננתם להוציא האלטרנטיבה היא לבנות קהלים ממוקדים – להתחיל לשווק להם ואז לגדול, לרוב שיווק כזה יהיה יעיל יותר שכן הסיכון בו קטן יחסית, ניתן ללמוד את הקהל ואת הצרכים שלו בצורה מדויקת יותר ובעיקר יש יותר גמישות בביצוע שינויים והתאמות של המוצר ושל התכנית השיווקית.

שיטה זאת נקראת "מיקרו ברנדינג", בשיטה הזאת אנו מתמקדים בקהל יחסית ממוקד ובאמצעות שימוש נכון בדאטה מבצעים פעילויות של מיתוג שממוקדות רק לקהילה הזאת, לדוגמא נניח כי אנו רוצים לקדם מוצר קוסמטי טבעי, אזי במקום לפנות לכל הקהל הנשי הרלוונטי נתחיל בפרסום שממוקד לטבעונים, נבנה קהילה סביב המוצר ורק אז נתרחב לקהלים נוספים.

 

צרו תוכן ותמונות טובות

חשוב לזכור שכמעט לכל מוצר יש תחרות עצומה בארצות הברית, האמריקאים רגילים לסטנדרט גבוה של תוכן ולכן החומרים השיווקיים שלכם חייבים להיות ברמה גבוהה ותוך כדי הבנה של מה האמריקאים אוהבים ורגילים.

בניית אסטרטגיית תוכן נכונה צריכה להתייחס ל

  1. תמונות וסרטונים של המוצרים שלכם – באונליין הנראות של המוצר היא כנראה הדבר הכי חשוב שיש ללקוח, התמונות שלכם צריכים לשקף את המוצר ברמה הטובה ביותר על מנת לייצר תחושה אמתית ללקוח הפוטנציאלי שלכם – התמונות האלו יהיו חלק מדף המוצר שלכם באתר וככל שיהיו יותר מהן כך אחוז ההמרה של החנות שלכם תגדל.
  2. תוכן הממחיש את הפונקציונאליות של המוצר ביום יום – חשוב להדגים ללקוחות כיצד הם ישתמשו במוצר ומה התוצאות שהוא ייתן להם, לדוגמא אם אתם משווקים מיישרי שיער חשוב שתצלמו תמונות שמראות את התוצאות לאחר השימוש במוצר (לפי סוגי שיער שונים), אם המוצר שלכם נועד לשימוש יום יומי כגון קופסאות אוכל צרו תמונות /סרטונים שידגימו איך המוצר משתלב ביום יום (תמונות אווירה במטבח, במקרר וכו').
  3. תוכן על עולם התוכן שלכם – כפי שכתבנו בסעיף קודם – כשרוצים להיכנס לשוק חדש כדאי להתחיל לייצר קהילה ולהתמקד בעולם תוכן אחד, לכן יש צורך לחשוב על תכנים טובים שיתנו ערך אמיתי לקוראים ולעוקבים שלכם ויעודדו אותם לייצר מעורבות עם המותג.

נסו לייצר נוכחות גם באופליין על ידי יצירת שת"פ עם גורם מקומי

הניסיון שלנו מלמד כי נוכחות פיזית כלשהי של המוצר מגדילה את סיכויי ההצלחה שלו גם באונליין, נסו לחשוב על שותפים מקומיים שיהיו מעוניינים להציע את המוצרים שלכם בפלטפורמות שלהם, ואף הציעו להם סיוע לייצר את הביקוש הראשוני למוצר, לדוגמא אם המוצר שלכם הוא מוצר צריכה יומי והצלחתם להחדיר אותו לרשת מרכולים מקומית תוכלו דיי בקלות לפרסם מודעות פייסבוק לאנשים שגרים סביב הסופר ולעודד אותם לקנות את המוצר.

 

 

 

 

טעינה