מכון היצוא

האם האסטרטגיה התחרותית שלכם מוכנה?

בתוכנית העבודה השנתית שלכם כדאי שיהיה פרק המוקדש להתמודדות שלכם עם התחרות. כזאת שמאפשרת לכם לדעת מה מצבכם לעומת האחרים, איזה פעולות צריך וכדאי לעשות וגם איזה פעולות לא.

גם אם יש לכם "תוכנית קרב" מוכנה, תוכנית שמבוססת על מחקר מעמיק של שוק המטרה, מיפוי המתחרים, הפתרונות הקיימים וה"כאבים" של הלקוחות וגם אם לא
הכנו לכם שאלון קצר וקל שתוכלו לשאול את עצמכם ולבדוק מהי רמת המוכנות של האסטרטגיה התחרותית שלכם. שנתחיל?

1. האם אתם יכולים לדקלם את הצעת הערך הייחודית של החברה/המוצר שלכם לכל שוק מטרה בו אתם פועלים?
2. מנו את המתחרים שלכם בכל שוק מטרה?
3. האם יש לכם ניטור מתמיד של המתחרים שלכם?
4. מהם המשברים העסקיים שיכולים להשפיע על החברה שלכם והאם אתם ערוכים אליהם?
5. מנו את האנשים שיכולים לספק לכם מידע קריטי על הדינמיקה בשוק המטרה?
6. מי הם האנשים בחברה המעורבים בקביעת האסטרטגיה התחרותית שלכם? ומתי נפגשו לאחרונה.
7. מתי בפעם האחרונה עשיתם פגישת עבודה עם אנשי המכירות והפיתוח העסקי כדי לקבל תמונת מצב על השווקים והמתחרים?

תשובות:
הצלחת לענות על כל השאלות בשליפה מהמותן? אתם במצב מצויין! המשיכו כך!
ידעת את התשובות חלקית? זה הזמן להשתפר, בידקו איפה הפערים ופעלו כדי לגשר עליהם. השיגו מידע, ערבו אנשים מהארגון והחליטו על תוכנית עבודה.
אם לא יכולת לענות אל אף אחת מהשאלות – צריך לפעול מיד! קבעו עם עצמכם שעה ביומן, התחילו בכתיבה חופשית של התשובות לשאלות, מפו אנשי מפתח בארגון שחשוב לקבל את האינפוט שלהם בנושא
וזמנו דיון איתם.

וזכרו – בפועל, שום תוכנית קרב אינה שורדת את המגע הראשון עם האויב. אז היו מוכנים להפתעות ולא לשכוח להשחיז גם את כישורי האילתור העסקי שלכם.

אתם מוזמנים גם להסתייע במומחי האסטרטגיה התחרותית שלנו, צרו עמנו קשר.

טעינה