גולש יקר,
לחווית גלישה טובה יותר מומלץ להשתמש באחד מהדפדפנים הבאים:
11 במרץ 2020 מאת: טליה גרטמן
כל מוכר באמזון המתבסס על אספקה מסין חש דאגה וחרדה לגורל העסק שלו באמזון. בדיוק לפני חודש וחצי ובמקביל לראש השנה הסיני 2020, פרץ אל חיינו וירוס הקורונה. הקיפאון בפעילות המסחר עם סין היה תחילה חלק מגזירת חגיגות ראש השנה הסיני, אך די מהר הרגשנו כי קורה כאן משהו אחר, שהמשמעויות שלו עד רגע כתיבת שורות אלו עדיין לא לגמרי ברורות לנו.
השינוי הגלובלי והפגיעה האקוטית בשרשרת האספקה מסין אל העולם, מחייבת חשיבה אחרת, שונה מכל מה שלמדנו. אנו נדרשים בטקטיקת הגנה על המלאי שלנו באמזון באופן שהוא כמעט אבסורדי, דהיינו, המוכרים חייבים האטה מגמתית ויזומה של מכירות המוצרים באמזון, על מנת להגן עליהם ממכת המוות שנגרמת כתוצאה מחוסר מלאי. חשוב להדגיש כי המאמר עוסק בצד הקר והכלכלי של ניהול העסק שלנו באמזון ולצד זה תמיד קיימת האמפתיה והדאגה לשלומם של הספקים שלנו. באופן אישי, משלוח שלי מסין התעכב למשך חודש וההתלבטות היתה – האם למשוך את ההזמנה תוך הפעלת ה Trade Assurance באליבבה, או לגלות אמפתיה והבנה למצב ולהמתין. למרות שבסופו של דבר גיליתי הבנה וכעת, כאשר המפעל חזר לעבוד גם קיבלתי הנחה גדולה על המשלוח הבא, פוסט זה יעסוק אך ורק בצעדים קרים ומחושבים ובהתמודדות שלנו כעסקים הפועלים באמזון.
כאמור, האתגרים העומדים בפנינו עדיין לא ברורים. כל מי שפנה לשווקים של דרום קוריאה לא דמיין לעצמו שהקורונה תגיע לשם ובעוצמה כל כך רבה.
גם אם נפנה כיום לרכישות אונליין מספקים בארה"ב, הרי רוב רובם מייצרים בסין וגם הם סובלים ממחסור במלאי.
מה קורה למוצר בחנות שלנו באמזון כאשר יש ביקוש אך אין מלאי?
חוסר מלאי ולו גם זמני ונקודתי משפיע ישירות על דירוג המוצר שלנו באמזון עד כדי פגיעה אנושה בכל העבודה שהקדשנו לקידום המוצר. מוצרים יציבים אשר המלאי שלהם אינו נגמר מקבלים דירוג מכירה גבוה יותר ומופיעים בראש תוצאות החיפוש האורגני באמזון, לכן חשוב ביותר לפעול בדרך אקטיבית כדי להימנע מחוסר במלאים.
למרות שאמזון מעולם לא פרסמה את הפרמטרים באלגוריתם שלה, הניסיון מלמד שציון המוצר (Ranking) מתבסס על נפח מכירות לאורך פרקי זמן מוגדרים ואם מוצר לא יהיה במלאי יותר מ- 7 ימים, הדבר יפגע במידה ניכרת במכירות המוצר. יתרה זאת, כאשר המוצר אינו במלאי יותר מ 30 יום, דרגת המכירות למעשה מגיעה לאפס. מוצר שיצא במלאי ליותר מ 30 יום צריך למעשה להתחיל מאפס ללא היסטוריית מכירות ודירוג המכירות מתאפס.
עכשיו לחלק שהוא ממש הפוך למה שאנחנו בדרך כלל מבצעים ביום יום.
ביום יום אנחנו עוסקים בשלוש פעולות מרכזיות:
השינוי המשמעותי ביותר עבורנו הוא שעל מנת למנוע מצב של חוסר במלאי – אנחנו נבצע פעולה הפוכה. אנחנו ננסה להאט את המכירות מבלי לפגוע במוצרים ותוך שמירה על כל הנכסים הדיגיטליים שעבדנו עליהם כל כך קשה עד כה.
חשוב להדגיש שכל הצעדים הבאים – מטרתם להאט את המכירות במקום להסתכן בגמר המלאי!
על הכותבת:
טליה גרטמן הינה יועצת ביחידת הייעוץ בחטיבה לכלכלה ושירותים מקצועיים במכון היצוא, מומחית באמזון, עוסקת מזה 15 שנה בשיווק באינטרנט, ניהול אתרים תדמיתיים וקמעונאיים בשוק הבינלאומי, מכירות באיביי ומכירות באמזון. www.azmaze.co.il
אודות מכון היצוא
אודות אנשי קשר דוחות כספיים טפסי הנהלת חשבונות לוח אירועים ופעילויות מן העיתונות פרסומים ותכנים שיווקייםשירותי מכון היצוא
איתור שותפים עסקיים תערוכות בינלאומיות חברות פיתוח עסקי בינלאומי חונכים ליצוא ייעוץ בסחר הבינלאומי יצוא מקוון מידע ומודיעין תחרותי סיוע ליצואן המתחיל סקירות ונתונים כלכליים קשרי חוץחטיבת פיתוח עסקי
אגרוטק בטחון המולדת תעופה וחלל דנטל חדשנות ואקוסיסטם יין לייף סטייל מדיה דיגיטלית מובייל וערים חכמות מוצרי צריכה מזון ומשקאות מים מכשור ומחשוב רפואי סייבר על חטיבת פיתוח עסקי פודטק פינטק קולנוע, טלויזיה וחינוך קלינטק ותשתיות חכמות רכב, תחבורה חכמה ותעשיות מתקדמותהרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני לא תקין
לא הוזן דואר אלקטרוני
בעייה בשליחת הנתונים
נשלח בהצלחה
צרו קשר