מכון היצוא

שיווק ללא מפגש פיזי

16 במרץ 2020 
מאת: רועי יונס.

 משבר הקורונה אותו אנו חווים בימים אלה הינו אירוע חריג אשר לא קורה כל דור. המשבר כולל בתוכו שינוי קיצוני בתרבות הצריכה, עומס בלתי רגיל על המערכות הרפואיות והפסקת פעילות מיידית ומלאה של מספר מגזרים משמעותיים. 

עבורנו היצואנים, המשבר מוריד באופן זמני מארגז הכלים שלנו פעולות שיווק מרכזיות דוגמת השתתפות בתערוכות מקצועיות, נסיעות עבודה ורוד שואו אצל לקוחות פוטנציאליים. על כן בתקופה זו נכון להתמקד בכלים קיימים אחרים אשר אפשריים למיצוי גם תחת מגבלות הקורונה ואשר יאפשרו את המשך הרציפות השיווקית הכל כך הכרחית בימים מתוחים אלה.

לטובת המשבר להלן מספר טיפים משמעותיים לקהילת היצואנים: 

  1. מציאת לקוחות פוטנציאלים:

 המשבר תופס אותנו בשיאה של עוד מגפה והיא התפשטות האינטרנט וברשתות החברתיות. לא ניתן כמעט למצוא היום סקטור אשר אין לו נוכחות ברשתות החברתיות  - הן של החברות עצמן והן של אנשי הקשר איתם אנחנו רוצים לדבר באופן אישי. לדוגמא: רשת ה LinkedIn מונה היום 675,000 משתמשים  ומכסה כל סקטור וכל אזור בכדור הארץ.

 

האינטרנט והרשתות החברתיות מהוות מאגר מידע בלתי נדלה שבאמצעותו ניתן לאתר לקוחות, מפיצים ושותפים פוטנציאליים בכל העולם. גודל הרשת ומאגרי הנתונים הרבים מצריכים הן מומחיות והן טכנולוגיות על מנת לאתר את הלקוחות בתורה הטובה ביותר. 

  1. פנייה ללקוחות בכלים אינטרנטיים:

יש לא מעט שיטות לפנות ללקוחות פוטנציאליים מעל גלי הרשת. שיחות טלפון, פניות ישירות באי מייל, טרגוט בקמפיין דיגיטילי ועוד שיטות רבות ומגוונות. על מנת לבחור את השיטה המתאימה יש להתחשב במספר גורמים כדוגמת:

  • מיהו קהל מטרה? באיזו מדיום הוא פעיל?
  • האם יש מגבלות רגולטוריות לפנייה ישירה לאנשים? לדוגצא תקנות נGPDR וחוקי האנטי SPAM מייצרים מגבלות לא מעטות אשר שונות מ
  • התאמה של כלי הפנייה לשיטת המכירה בה אנחנו משתמשים. האם אנחנו רוצים להפנות את הלקוח לדף נחיתה או שהזמין אותו לשיחת היכרות?

 

  1. הכנת כלי מכירה:

 על מנת למקסם את הסיכוי לייצר שיחת הדגמה יש להצטייד בכלי מכירה משמעותיים אשר יעזרו לנו לתת ללקוח את חוויה ההדגמה הטובה היותר. מצגת שבנויה היטב, one pager שקולע עם המסר הנכון והסרטון הדגמה קצר וקליל מהווים אבני בניין חשובים ביכולת להעביר את המסר.

 בניגוד לפגישות פנים אל פנים בהן הלקוח יוכל לזכור את הפגישה ואתכם בסיומה, כאשר תהליך המכירה מתבצע דרך המייל, הטלפון או שיתוף המסך האלמנט העיקרי שיהווה את הלקוח בהמשך יהיו החומרים השיווקים והאתר שלכם.

 

  1. שיחות וידאו כתחליף לפגישות פנים אל פנים:

 את שיחת הפנים אל פנים ניתן להחליף בשיחת וידאו . יש לא מעט כלים דוגמת google hangout , zoom ו UberConference המאפשרים לייצר נקודת מפגש בה אפשר לדבר עם הלקוח, לראות אותו ואף לחלוק איתו את מסך המחשב ודרכו להדגים את המוצרים שלכם. שיחת הוידאו היא כלי אפקטיבי, ומקובל היום ושימוש בכלים הנ"ל לא דורש התקנות מיוחדות או עלויות משמעותיות (לרוב יש חבילה חינמית שהיא די מספקת).

 חשוב לנהל את השיחות בצורה נאותה, לבחור כלי אמין ולוודא שיש לכם תשתית חיבור לרשת יציבה על מנת שהחוויה והאפקטיביות של שיחות הוידאו יהיו מקסימליים. מומלץ לנהל שיחות קצרות בנות 30-60 דקות ולהעלות מספר מועט של אנשים לכל שיחה.

 

  1. האצת פעילות אצל שותפים מקומיים

 בימים אלה בהם המרחק מהווה מגבלה משמעותית חשוב לרענן את האבק מעל רשימת אנשי הקשר והשותפים במדינות היעד, אנשים אשר יכולים לסייע בפעילויות השיווק אך אינם מוגבלים במגבלות התנועה שיש עלינו כיום. פנו אליהם, תמרצו אותם מחדש לעבוד עמכם ובמלוא במרץ.

על הכותב:

רועי יונס, מנכ"ל לידספוטינג, מומחה באוטומציה של מודיעין שיווקי.

טעינה