מכון היצוא

"מאסטרטגיה שיווקית ועד ליישומה" - תכנית סיוע ליצואנים מתחילים

מיועד לעסק, חבר מכון היצוא, בתנאי הסף הבאים:

- היקף יצוא ישיר: 0 - 250,000 $ בשנה קלנדרית אחרונה
- מחזור מכירות: 300,000 ₪ ומעלה בשנה קלנדרית אחרונה, או לחילופין, גיוס הון בהיקף של לפחות 1 מיליון ₪ בשנתיים אחרונות מגורמים חוץ ממשלתיים (כדוגמת: VC, Angel...)
- חברת סטארט אפ: לאחר סיום פיתוח המוצר.
אישור חברת סטארט-אפ לתכנית בכפוף לשקלול מספר פרמטרים כדלהלן:
  • בוצעה בדיקת היתכנות (POC) מול גורם מקצועי משמעותי. (מיהו הגורם המקצועי, תוצאות ה- POC)
  • בוצע גיוס הון בהיקף של לפחות 1 מיליון ₪ בשנתיים האחרונות מגורמים חוץ ממשלתיים (כדוגמת: VC, Angel...), נא פרט.
  • מכירה / ביצוע פיילוט בחו"ל (באילו חברות? מתי החל הפיילוט? האם הסתיים ומתי? תוצאות הפיילוט)
  • פטנט רשום בחו"ל (PCT, PROVISIONAL, תאריכי הגשה..)

החברה מתבקשת להעביר מסמך בקשה, המתייחס לפרמטרים הנ"ל, בחתימת המנכ"ל ובחותמת החברה.


שלב א': היכרות הסביבה העסקית הבינלאומית

  • תחילת פעילות עם מלווה שיווקי להכנת אסטרטגיה שיווקית. מיפוי ראשוני על בסיס מידע קיים, בחירת מוצרים ליצוא, הגדרת קהלי מטרה פוטנציאליים, מתחרים קיימים, שווקים פוטנציאליים לבחינה, אפיון מידע עסקי נדרש.
  • רכישת מידע עסקי לטובת הכרת הסביבה העסקית.
  • ניתוח המידע העסקי לצורך אפיון הסביבה העסקית ובחירת מדינת יעד ליצוא.

סיום ניתוח הסביבה העסקית יהווה נקודת GO / NO GO לחברה. במידה והחברה תגלה בסיום שלב א' כי אין פוטנציאל למוצר, תוכל לבקש לצאת מהתכנית.

תוצר: ניתוח הסביבה העסקית הבינלאומית
לוח זמנים: כחודשיים.
עלות: 6,000 ₪ + מע"מ.
השתתפות התכנית בסיום שלב א' בשיעור של 50% ועד תקרה של 3,000 ₪ + מע"מ.


שלב ב': הכנת תכנית שיווק ובניית ארגז כלים שיווקיים 

  • תכנית השיווק תכלול:
    - ניתוח שוק היעד, המתחרים והלקוחות. מטרות, יעדים ותחזית מכירות, אסטרטגיה שיווקית: הצעת הערך, בידול ויתרון תחרותי, בחירת ערוצי שיווק והפצה, תימחור...
    - בניית תכנית אופרטיבית: הגדרת הערוצים ופעילויות השיווק: לוחות זמנים, תקציב, אחריות ביצוע (כדוגמת: כח אדם, איסוף מידע, יעוץ מקצועי, הכנת חומרים שיווקיים, פרסום וקידום מכירות, נסיעות לחו"ל, השתתפות בתערוכות וכנסים, הצגות והדגמות, תקינה בינלאומית, יעוץ משפטי, ביטוח חבות מוצר, הגנת קניין רוחני..) 

         תוצר: תכנית שיווק
        לוח זמנים: כחודשיים
        עלות: 8,000 ₪ + מע"מ.

  • עיצוב וכתיבת חומרים שיווקיים בפורמט דיגיטלי (לוגו, כרטיס ביקור, פרופיל חברה, מצגת, קטלוג, דף מוצר, ברושור וכד'...)   
    השתתפות התכנית בשיעור של 50% מהצעות המחיר המאושרות ועד תקרה של 4,000 ש"ח + מע"מ.


שלב ג: יישום תכנית השיווק

  • המלווה השיווקי יסייע לחברה בהוצאה לפועל של תכנית השיווק החל מההתארגנות וההכנות לשיווק לחו"ל, פניה ללקוחות / שותפים עסקיים חדשים, טיפוח קשרים קיימים, ניהול משא ומתן וכיוצ"ב והכל בהתאם לתכנית השיווק כפי שנכתבה ואושרה על ידי החברה.
  • היקף העבודה החודשי יסוכם בין המלווה השיווקי לחברה לאחר סיום כתיבת תכנית השיווק.
    התעריף לשעה יסוכם בין הצדדים במעמד החתימה על ההסכם.
    השתתפות התכנית בשיעור של 50% ועד תקרה של 1,500 ₪ + מע"מ לחודש, למשך 6 חודשים ראשונים. המשך התכנית באותם התנאים אך ללא תמיכה כספית.


כלים העומדים לרשותך במכון היצוא ליישום תכנית השיווק:

מידע ומודיעין תחרותי                  

  • איסוף מידע על שווקי מטרה (גודל שוק, מגמות, מתחרים, חסמים, רגולציה..)
  • סקירת אנליסט עפ"י אפיון החברה
  • סיוע באיתור וברכישת מחקר מדף
  • רשימת לידים מטוייבת (איתור לידים עפ"י אפיון החברה ברמת אנשי קשר כולל פרטי התקשרות) 
  • איסוף מידע ממקורות חופשיים וממאגרי מידע.

השתתפות התכנית בשיעור של 50% ועד תקרה של 3,000 ש"ח + מע"מ.


השתתפות כמציג בתערוכה בינלאומית

א. באפשרות החברה להסתייע בשירותיו של המלווה השיווקי גם בחו"ל וזאת במהלך השתתפותה כמציגה בתערוכה בינלאומית.
    השתתפות התכנית בשיעור של 50% ועד תקרה של 3,000 ₪ + מע"מ (לא תינתן תמיכה בגין נסיעות, בתי מלון, אש"ל וכיוצ"ב).

ב. השתתפות כמציג במסגרת ביתן לאומי של מכון היצוא –
    ההטבה בהתאם לתנאים המוצעים במחלקת התערוכות של מכון היצוא. 

שיווק דיגיטלי:

יעוץ:
תקינה ורגולציה בינלאומית
ליווי לקבלת תקן בינלאומי, עמידה ברגולציה בינלאומית

משפט מסחרי בינלאומי / חוזים והתקשרויות / הגנת קניין רוחני
השלכות משפטיות לסוגים שונים של התקשרויות; הכנת הסכם התקשרות עם שותף עסקי / לקוח בחו"ל,
זכויות יוצרים, רישום סימן מסחר, פטנט


לתשומת לבכם
:

  • חברה בעלת מחזור מכירות של 10 מיליון ₪ ומעלה בשנה קלנדרית אחרונה – תהנה מהליווי המקצועי ומהתעריפים המיוחדים בתכנית אך ללא התמיכה הכספית.
  • חברה אשר מקבלת סיוע במסגרת תכנית של"ב ו/או כסף חכם של מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה - תהנה מהליווי המקצועי ומהתעריפים המיוחדים בתכנית אך ללא התמיכה הכספית.
  • נדרשת מחויבות החברה לתהליך ארוך טווח, לעמידה בלוחות הזמנים לביצוע התכנית ולהקצאת משאבים לשיווק בינלאומי.
  • התכנית אינה מיועדת לחברות המספקות שירותי שיווק ומכירת מוצרים עבור עסקים אחרים
  • התכנית וההטבות נכונים למועד הצטרפות החברה לתכנית. התכנית מושתתת על סל שירותים של מכון היצוא הידוע במועד ההצטרפות ועשויה להשתנות בהתאם לשינויים בסל השירותים.
  • כל הטבה הינה הטבה חד-פעמית לחברה המשתתפת בתכנית.
  • השירותים במסגרת תכנית זו יינתנו על ידי היחידות המקצועיות במכון היצוא ובתיאום מראש עם המחלקה ליצואנים מתחילים במכון היצוא.

לטופס בקשת הצטרפות לתכנית  – לחץ כאן

לידיעתכם, רשימת המלווים השיווקיים מופיעה ב"אינדקס היועצים" של מכון היצוא. הנכם מוזמנים לעיין באינדקס ולהעביר אלינו שמות היועצים הנבחרים על ידכם. אנו נדאג להעביר בקשתכם לצורך קבלת התייחסותם. במידה ולא נקבל שמות של יועצים נבחרים על ידכם, אנו נפנה ישירות ליועצים אשר להם ניסיון בתחום עיסוק חברתכם. פרטיהם של אלו שיביעו נכונות לסייע יועברו אליכם לצורך שיחת תיאום ציפיות ופגישה.

לימור רוטמן, מנהלת המחלקה ליצואנים מתחילים
טלפון: 03-5142824,
מייל: limorr@export.gov.il

טעינה