מכון היצוא

"מאסטרטגיה שיווקית ועד ליישומה" - תכנית סיוע ליצואנים מתחילים

מיועד לעסק, חבר מכון היצוא, בתנאי הסף הבאים:

- היקף יצוא ישיר עד 250,000$  בשנה קלנדרית אחרונה.
- מחזור מכירות של לפחות 300,000 ₪ בשנה קלנדרית אחרונה, או לחילופין, גיוס הון של 1 מיליון ₪ בשנתיים האחרונות.


שלב א': היכרות הסביבה העסקית הבינלאומית

  • תחילת פעילות עם מלווה שיווקי להכנת אסטרטגיה שיווקית. מיפוי ראשוני על בסיס מידע קיים, בחירת מוצרים ליצוא, הגדרת קהלי מטרה פוטנציאליים, מתחרים קיימים, שווקים פוטנציאליים לבחינה, אפיון מידע עסקי נדרש.
  • רכישת המידע לטובת הכרת הסביבה העסקית.
  • ניתוח המידע העסקי לצורך אפיון הסביבה העסקית ובחירת מדינת יעד.
    הכנת מסמך / מצגת אשר יתאר המגמות, מתחרים, שחקנים עיקריים, הזדמנויות וסיכונים, לאילו שווקים כדאי להיכנס ומדוע? תמחור ומודלים עסקיים מקובלים בשוק, חסמים, סביבה רגולטורית.

לוח זמנים:    עד כחודשיים
מלווה שיווקי: עד 25 שעות ייעוץ, תעריף 200 ₪ + מע"מ לשעה.
                   השתתפות התכנית בסיום שלב א', בשיעור של 70%.

איסוף מידע: איסוף מידע על שווקי מטרה (גודל שוק, מגמות, מתחרים, חסמים, רגולציה..)
                 עלות השירות: 10,000 ₪ + מע"מ.
                 השתתפות התכנית בשיעור של 70%, סך של 7,000 ₪ + מע"מ.

 

שלב ב': הכנת תכנית שיווק

הכנת תכנית שיווק למדינת יעד אשר תכלול:

  • ניתוח שוק היעד, המתחרים והלקוחות. מטרות, יעדים ותחזית מכירות, אסטרטגיה שיווקית: הצעת הערך, בידול ויתרון תחרותי, בחירת ערוצי שיווק והפצה, תימחור ועוד.
  • בניית תכנית אופרטיבית: הגדרת הערוצים ופעילויות השיווק: לוחות זמנים, תקציב, אחריות ביצוע (כדוגמת: כח אדם, איסוף מידע, יעוץ מקצועי, הכנת חומרים שיווקיים, פרסום וקידום מכירות, נסיעות לחו"ל, השתתפות בתערוכות וכנסים, הצגות והדגמות, תקינה בינלאומית, יעוץ משפטי, ביטוח חבות מוצר, הגנת קניין רוחני..) 

לוח זמנים: עד כחודשיים
עלות שלב ב': 10,000 ₪ + מע"מ. השתתפות התכנית בסיום שלב ב', בשיעור של 50%.

 

חברה המעוניינת להגיש בקשה לתכנית של"ב של מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה, תודיע על כך למכון היצוא. פעילותה במסגרת התכנית של מכון היצוא תופסק אוטומטית וזאת למניעת כפל מימון.  


שלב ג': בניית ארגז כלים שיווקיים
 

  • חבילת מיתוג בסיסית –
    עיצוב וכתיבת חומרים שיווקיים בפורמט דיגיטלי:
    (לוגו, כרטיס ביקור, פרופיל חברה, מצגת, קטלוג, דף מוצר, ברושור וכד'...)
  • שדרוג/ הקמת אתר אינטרנט: אפיון שיווקי, עיצוב וכתיבת תוכן.


אפשרות לשילוב יועץ מרקום אשר ינהל את פרויקט המיתוג כולו: ביצוע תכנית המיתוג או לחילופין הנחיית הספקים הרלוונטיים.

לוח זמנים: כ – 3-5 חודשים

עלות שלב ג': השתתפות התכנית בסיום שלב ג', בשיעור של 50% מההצעה המאושרת:
                   * עיצוב וכתיבת חומרים שיווקיים בפורמט דיגיטלי: עד לתקרה של 5,000 ₪ + מע"מ.
                   * שדרוג / הקמת אתר אינטרנט:                           עד לתקרה של 5,500 ₪ + מע"מ

 

 שלב ד: יישום תכנית השיווק

על החברה לבחור מסלול ליישום תכנית השיווק מבין שתי האפשרויות להלן:

  • סיוע המלווה השיווקי לצורך הכוונה במהלך יישום תכנית השיווק באופן עצמאי

    שעתיים בחודש לתקופה של 6 חודשים, תעריף לשעה 200 ₪ + מע"מ.
    השתתפות התכנית בשיעור של 50%, בהתאם לביצוע בפועל, לאחר 6 חודשים.
    באפשרות החברה להסתייע במלווה השיווקי ל 6 חודשים נוספים באותם התנאים אך ללא תמיכת התכנית.

או:

  • סיוע מעשי של המלווה השיווקי בהוצאה לפועל של תכנית השיווק

    15 שעות חודשיות לתקופה של 6 חודשים, תעריף לשעה 200 ₪ +מע"מ.
    השתתפות התכנית בשיעור של 50%, בהתאם לביצוע בפועל בתום רבעון.
    באפשרות החברה להסתייע במלווה השיווקי ל 6 חודשים נוספים באותם התנאים אך ללא תמיכת התכנית.


כלים ליישום תכנית השיווק:

מידע ומודיעין תחרותי

  • סקירת אנליסט עפ"י אפיון החברה
    עלות השירות: 6,500 ₪ + מע"מ.
    השתתפות התכנית בסך של 4,000 ₪ + מע"מ עבור הסקירה הראשונה.
    השתתפות התכנית בסך של 2,500 ₪ + מע"מ עבור הסקירה השנייה.
  • סיוע באיתור וברכישת מחקר מדף
    השתתפות ברכישת מחקר מדף בשיעור של 50% ועד לתקרה של 1,000$
  • רשימת לידים מטוייבת (איתור לידים עפ"י אפיון החברה ברמת אנשי קשר כולל פרטי התקשרות)
    מחיר מסובסד בסך של 3,500 ₪ + מע"מ
  • איסוף מידע ממקורות חופשיים – ללא עלות.


שיווק דיגיטלי

בניית קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות
השתתפות התכנית בשיעור של 50% מהצעת המחיר המאושרת ועד לתקרה של 2,000 ₪ + מע"מ.


השתתפות כמציג בתערוכה בינלאומית

א. באפשרות החברה להסתייע בשירותיו של המלווה השיווקי במהלך התערוכה
   השתתפות התכנית בשיעור של 50% משכ"ט המלווה השיווקי (תעריף 200 ₪ + מע"מ)
    ובהתאם להצעה המאושרת  ועד לתקרה של 5,000 ₪ כולל מע"מ. (לא תינתן תמיכה בגין נסיעות, בתי מלון, אש"ל וכיוצ"ב).

ב. השתתפות כמציג במסגרת ביתן לאומי של מכון היצוא –
    ההטבה בהתאם לתנאים המוצעים באגף התערוכות.

ג. השתתפות כמציג בתערוכה שאינה במסגרת ביתן לאומי של מכון היצוא
-
   השתתפות התכנית בשכירת השטח בלבד ללא הקמת ביתן, בשיעור של 50% ועד תקרה של 10,000 ₪ כולל מע"מ.


איתור שותף עסקי

סיוע באיתור שותפים עסקיים במדינות יעד באמצעות פרויקטורים ו/או חברות פיתוח עסקי בינלאומי.

הגנת קניין רוחני

זכויות יוצרים, רישום סימן מסחר, פטנט
השתתפות התכנית בשיעור של 50% מהצעת המחיר המאושרת, עבור שכ"ט העו"ד בלבד ועד תקרה של 2,000 ₪ + מע"מ (לא תינתן תמיכה בגין תשלום אגרות וכיוצ"ב). 

תקינה בינלאומית 

ליווי לקבלת תקן בינלאומי, עמידה ברגולציה בינלאומית
השתתפות התכנית בשיעור של 50% מהצעת המחיר המאושרת, עבור שכ"ט היועץ בלבד, ועד תקרה של 5,000 ₪ + מע"מ (לא תינתן תמיכה בגין הוצאות בדיקות מעבדה וכיוצ"ב).

משפט מסחרי בינלאומי / חוזים והתקשרויות

  • השלכות משפטיות לסוגים שונים של התקשרויות
    * הכנת הסכם התקשרות עם שותף עסקי / לקוח בחו"ל
    השתתפות התכנית בשיעור של 50% מההצעה המאושרת, עבור שכ"ט העו"ד בלבד, ועד תקרה של 2,000 ₪ + מע"מ 

ימי עיון

השתתפות בשני ימי עיון חד-יומיים של המרכז ללימודי יצוא במהלך שנת 2019 – בהנחה של 20%.


לתשומת לבכם
:

  • נדרשת מחויבות החברה לתהליך ארוך טווח, לעמידה בלוחות הזמנים לביצוע התכנית ולהקצאת משאבים לשיווק בינלאומי.
  • התכנית וההטבות נכונים למועד הצטרפות החברה לתכנית. התכנית מושתתת על סל שירותים של מכון היצוא הידוע במועד ההצטרפות ועשויה להשתנות בהתאם לשינויים בסל השירותים.
  • כל הטבה הינה הטבה חד פעמית לחברה המשתתפת בתכנית.
  • השירותים במסגרת תכנית זו יינתנו על ידי היחידות המקצועיות במכון היצוא ובתיאום מראש עם המחלקה ליצואנים מתחילים במכון היצוא.
  • חברה אשר הגישה בקשה לתכנית של"ב ו/או מקבלת סיוע במסגרת תכנית של"ב של משרד הכלכלה והתעשייה, לא תתקבל לתכנית "מאסטרטגיה שיווקית ועד ליישומה" למניעת כפל מימון.

לטופס בקשת הצטרפות לתכנית  – לחץ כאן

טעינה

אירוע השבוע