גולש יקר,
לחווית גלישה טובה יותר מומלץ להשתמש באחד מהדפדפנים הבאים:
פתאום קם אדם בבוקר ומחליט לייצא / לימור רוטמן
בבוקר בהיר אחד קם ישראל ישראלי, המנכ"ל והבעלים של ישראל ישראלי תעשיות בע"מ, מרוצה. פס היצור עובד כמו שעון, הלקוחות שבעי רצון, יש הזמנות, למוצר נתח שוק נכבד, מתחרים רציניים לא נראים באופק, הצמיחה מתונה וטובה, לא מתלונן.
חשב לעצמו: " אני יכול למכור יותר! אולי הגיע הזמן למכור גם ללקוחות בחו"ל?"
למה בכלל לייצא?
לשיווק מוצרים מעבר לים יתרונות חשובים. יצוא יכול להוות מנוע צמיחה אדיר לחברה להגדלת המכירות והרווחים, במקרה זה ישראל ישראלי יכול לנצל היטב את כושר הייצור של המפעל. בנוסף, צעד זה יקטין את התלות בשוק המקומי, תלות שבשלב מסוים יכולה להוות גם סיכון עתידי לחברה עקב חוסר יציבות פוליטית למשל.
יתרונות נוספים: גאוות יחידה? ומה עם להיות תחרותי מול חברות גלובאליות אחרות? להתעדכן בטרנדים החדשים ולשפר את המוצרים בהתאם? להיות חלק מ...
כניסה למהלך של יצוא הינה החלטה לא פשוטה. זו החלטה אסטרטגית שצריכה לקחת על עצמה הנהלת החברה כשהיא מודעת לכל הצעדים, התהליכים והמשאבים הכרוכים בכך.
לקום בבוקר, להביט במראה ולומר אני רוצה לייצא זה נהדר אך לא מספיק. אז מהן המשמעויות המעשיות העומדות מאחורי החלום הזה? האם על בעל העסק להיערך בצורה אחרת? האם זו אותה מלאכת מכירה כמו בשוק המקומי רק במקום אחר ובשפה אחרת? מהם האתגרים העומדים בפני מי שמעוניין לייצא?
כידוע לכם, בכל זירת משחק בה אנו רוצים להשתתף, להוביל ולנצח נדרשת למידת כללי המשחק, בחינת החוזקות והחולשות של האויב, בניית אסטרטגיה וטקטיקה. הזירה הגלובאלית היא זירת המשחק שלכם! לכן בצעדיכם הראשונים לשיווק לחו"ל למדו על עולם היצוא, הכירו את הגורמים המשתתפים בתהליך, החוקים והתקנות, הכירו את השחקנים והמתחרים שלכם בשווקים השונים, למדו על המוצרים של המתחרים שלכם על יתרונותיהם וחסרונותיהם, בדקו מה הלקוח צריך שם שאין לו, והאם אתם נותנים לו את הפתרון? בדקו מהם החסמים לכניסה לשוקי היעד, הרגולציות, התקנות, המכסים, מהי התרבות העסקית במדינת היעד? בקיצור עולם ומלואו.
כפי שקראתם עד כה, להתחיל לחשוב יצוא משמעו להיערך נכון בתוך הארגון, ללמוד על עולם היצוא, להכיר ולבחון את המתחרים ולגבש אסטרטגיה וטקטיקה. מהלכים אלו יסייעו בידכם לצעוד בבטחה אל עבר המטרה ולא פחות חשוב, להימנע מטעויות.
לחשוב יצוא בידיעה שאנו מסוגלים, יכולים ומחויבים לתהליך ארוך טווח, יש לנו משאבים כספיים משמעותיים ונוכל לגייס תוספת של כח אדם מיומן בשיווק בינלאומי.
אז ישראל ישראלי קם בבוקר עם ברק בעיניים ורצון בריא לכבוש את העולם. בפרק הבא נלמד איך מתחילים לעשות זאת נכון.
הכותבת היא מנהלת המחלקה ליצואנים מתחילים במכון היצוא
לעיון בתכניות וכלי הסיוע המוצעים ליצואנים – לחץ כאן
לפרטים נוספים:
לימור רוטמן, מנהלת המחלקה ליצואנים מתחילים
טלפון: 03-5142824,
מייל: limorr@export.gov.il
אודות מכון היצוא
אודות מכון היצוא אנשי קשר דוחות כספיים טפסי הנהלת חשבונות לוח אירועים ופעילויות מן העיתונות פרסומים ותכנים שיווקיים הסדרי נגישותשירותי מכון היצוא
איתור שותפים עסקיים תערוכות בינלאומיות חברות פיתוח עסקי בינלאומי חונכים ליצוא ייעוץ בסחר הבינלאומי יצוא מקוון מידע ומודיעין תחרותי סיוע ליצואן המתחיל סקירות ונתונים כלכליים קשרי חוץחטיבת פיתוח עסקי
אגרוטק בטחון המולדת תעופה וחלל דנטל חדשנות ואקוסיסטם יין לייף סטייל מדיה דיגיטלית מובייל וערים חכמות מוצרי צריכה מזון ומשקאות מים מכשור ומחשוב רפואי סייבר על חטיבת פיתוח עסקי פודטק פינטק קולנוע, טלויזיה וחינוך קלינטק ותשתיות חכמות רכב, תחבורה חכמה ותעשיות מתקדמותהרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני לא תקין
לא הוזן דואר אלקטרוני
בעייה בשליחת הנתונים
נשלח בהצלחה
צרו קשר