מכון היצוא

איך לנצח את המתחרים? צעד שלישי

בלוג ראש היחידה

  • מהי זווית התקיפה הנכונה בחדירה לשוק חדש? איך נוודא שהפוטנציאל בשוק מטרה הוא אמיתי? ואיך נמקם את עצמנו על מפת התחרות במחוזות פחות מוכרים? בסדרת כתבות קצרות נסקור כמה נקודות שכדאי ליישם.
     
    בפרק השני בסדרה זיהינו את השאלות שאנחנו צריכים לשאול על המתחרים שלנו כדי שנוכל לאסוף מידע רב ככל שניתן שיעזור לנו להרכיב את הצעת הערך שלנו. הגדרתה של הצעת הערך אותה הגדרנו בפרק הראשון בסדרה היא מהותית בחדירה לשוק מטרה חדש.
     
    הפעם, ניקח את כל המידע שאספנו ונשים אותו על מפת התחרות. ברגע שכל המידע יהיה מרוכז נוכל לשים גם את החברה שלנו בטבלה ולעשות את ההשוואה המתבקשת. הטבלה תציף, יחסית בקלות, את החולשות באסטרטגיה של המתחרים ויראה את הפערים והסדקים שבהם נוכל להיכנס בהצלחה אל שוק המטרה.
     
    מפת תחרות:
    זהו כלי אפקטיבי להשוות את הצעת הערך שלך לזאת של המתחרים. כמובן שכל מפת תחרות תיראה אחרת, בגודל, במורכבות ובסעיפים אבל הנה דוגמא פשוטה לאיך זה נראה:

     
    מתחרה ומוצר שוק מטרה תמחור אריזה שיטת הפצה גודל שוק גידול אסטרטגיה שיווקית
                   
                   
                   
                   
     





    מלאו בטבלה מסוג זה את כל המידע שנאסף בסקירה, זה יעזור לכם בביצוע ההערכות ובניית התוכניות איפה ואיך אפשר למקם את המוצר שלכם בתוך שוק המטרה. ניתן יהיה לזהות קהל צרכנים ספציפי שיעדיפו לרכוש את המוצרים שלך ולא של המתחרה.
     
    פליפה בוזריו, יו"ר הארגון העולמי של אנשי האסטרטגיה והמודיעין התחרותי, ממליץ לא רק לבחון את המתחרים הנוכחים אלא תמיד לבחון מי עוד יכול להפתיע ולהכנס אל תוך השוק שלך. אנשי תחום המלונאות לא חזו אפילו את כניסת Airbnb  לתוך העולם . הבנת הטרנדים העולמיים והמגמות הענפיות הן משהו שצריך לעקוב אחריו בשוטף.
     
    יחידת המידע והמודיעין התחרותי של מכון היצוא מספקת שירותים רבים לציבור היצואנים, ניתן להזמין דרך היחידה סקירות מותאמות אישית לפי צורך. מחקרים ענפיים, סקרי שוק מטרה ומיפויי תחרות. כמו כן ניתן למצוא דרכנו לידים, הזדמנויות ומכרזים מהעולם. שירותי מכון היצוא הינם שירותים מסובסדים לחברים במכון וכן ניתן לקבל שירותים בתשלום. להתייעצות ניתן לפנות אלינוinformation@export.gov.il
     

טעינה