מכון היצוא

קוסמטיקה בסין

המציאות הכלכלית המורכבת במערב, לצד שוק רווי ותחרותי עד מאוד, מציבים בפני היצואנים עובדה ברורה – הגיע הזמן לגלות עולם ולפרוץ לשווקים חדשים. כדוגמת סין.

בסין, שוק מוצרי הצריכה בכלל ושוק הקוסמטיקה בפרט צומח משמעותית וזאת בעקבות תהליך עיור מזורז המתרחש בסין, צמיחת המעמד הגבוה הצורך מותגים מערביים והמכירות האינטרנטיות שגדלות. על כן, שוק הקוסמטיקה בסין בעל פוטנציאל רב לתעשייה הישראלית וטומן הזדמנויות רבות. 

שוק הקוסמטיקה בסין הינו הראשון בגודלו באסיה והשני בגודלו בעולם, אחרי ארצות הברית. מכירות הקוסמטיקה בסין לשנת 2015 הסתכמו בכ- 52 מיליארד דולר והצפי לשנת 2016 הוא 57 מיליארד דולר (לפי נתוני חברת המחקר יורומוניטור). 

שוק המסחר האלקטרוני של סין גדל מ 75.4 מיליארד דולר לכ -213 מיליארד דולר, מה שמרמז על שיעור צמיחה שנתי של מעל 40%, כפול מזו של עסקים מסורתיים. מספר לקוחות המסחר האלקטרוני הסיניים גדל גם מ 145 מיליון ב2011 ל 216 מיליון ב 2013, מראה מרחב גדול לצמיחה בשוק המסחר האלקטרוני. תחזיות עתידיות של שוק המסחר האלקטרוני הן אופטימיות; צמיחה של כ -40% בשנה צפויה עד 2015. 2020. כתוצאה מכך, הצמיחה של שוק המסחר האלקטרוני תוביל לשינויים בדרך הצריכה הסינית. 
השוק הסיני הינו מורכב ויש לתכנן את תהליכי הכניסה לשוק: רישום המוצרים במנהל המזון והתרופות הלאומי של סין ומציאת השותפים העסקיים.
 
חומרי עזר
רישום מוצרי קוסמטיקה בסין - חיים מרטין, נספח כלכלי בביג'ין, סין - לחץ כאן
רישום מוצרי קוסמטיקה בסין - מדריך ליצואן הישראלי (עברית) – 
לחץ כאן
סחר מקוון בסין - לחץ כאן
 
מחקר שוק הקוסמטיקה בסין - נכתב ע"י חברת הייעוץ "אפקו כלל עולמי" (אנגלית) – לחץ כאן
שוק המסחר האלקטרוני בסין – נכתב ע"י חברת הייעוץ "אפקו כלל עולמי" (אנגלית) – לחץ כאן
שיווק מוצרי צריכה לסין - משפט ופרקטיקה (עברית) - לחץ כאן
ערוצי שיווק אינטרנטיים למוצרי צריכה בסין (עברית) - לחץ כאן

עדכון חקיקה בנוגע לניסויים בבעלי חיים בבחינת מוצרי קוסמטיקה בסין – לא יבוצעו יותר ניסויים בבעלי חיים במהלך אישורי מוצרי קוסמטיקה המיוצרים בסין. בנוגע למוצרים מיובאים, החקירה נשארת כפי שהייתה בעבר, דהיינו יצטרכו לעבור בדיקות וניסויים בבעלי חיים. להמשך קריאה – לחץ כאן

פרסומים אלו אינם מהווים ייעוץ משפטי ואין בהם משום תחליף לייעוץ וליווי בידי אנשי מקצוע מתאימים. אנו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע ולקבל ייעוץ מתאים בטרם ביצוע פעולות ברישום המוצרים וזאת לאור השינויים הרבים שמתרחשים בתחום זה.

טעינה

אירוע השבוע