מכון היצוא

סדנא בנושא סוכנים ומפיצים

סדנא בת שלושה מפגשים - איתור, מינוי וניהול סוכנים ומפיצים בתקציבים סבירים

איתור ובחירת סוכנים ומפיצים הינה משימה לא פשוטה כלל. פעמים תכופות אין לחברות מתודולוגיה קבועה וברורה לגיוס סוכנים ומפיצים, דבר הגורם לחוסר מיצוי הפוטנציאל המקסימאלי של מערך הסוכנים והמפיצים ועוד יותר מכך –ניהול קונפליקטים שגוי והגעה לדרך ללא מוצא.

הסדנא מהווה מדריך לאיתור ובחירה של נציגים מתאימים ולניהול מערכי הפצה בשווקים זרים, מותאמת לצרכים הספציפיים של חברות ישראליות תוך הצגת הסיכונים מהם צריכה החברה להימנע. הסדנא מבוססת על למעלה ממאה case studies של חברות ישראליות.

בתוכנית:

  • הסוגים השונים של גורמי הפצה – אילו ערכים מוספים כל סוג מספק ליצואן?
  • יתרונות השימוש בגורמי הפצה עצמאיים (מפיצים, סוכנים...)
  • איך עושים זאת נכון ? שלבי תהליך האיתור והבחירה
  • היכן נמצא את הסוכנים והמפיצים המתאימים לנו ? טיפים לקיצור התהליך ולמניעת טעויות
  • בחינה מקדמית של אפקטיביות גורם ההפצה – כיצד נזהה מוקדם גורמי הפצה לא מתאימים?
  • כיצד להציג בצורה אטרקטיבית את החברה הקטנה והצעירה שלנו לגורם הפצה מוביל?
  • בעייתיות גיבוש ההסכם
  • נקודות משפטיות עיקריות לקראת חתימת ההסכם
  • איך מצמצמים סיכונים בתהליך האיתור והמינוי?
  • יצירת Value למפיץ / סוכן במשאבים סבירים
  • תנאים מוקדמים לפעילות אשר בהעדרם לא ניתן להצליח
  • ציפיות המפיץ / הסוכן מהיצואן
  • בעיות אופייניות במערכות יחסים עם מפיצים וסוכנים: כיצד "לדחוף" את הנציג, סוגיית הבלעדיות,
  • תשלום עמלות, החזקת מלאי, מכירה תחת מותג המפיץ, הקמת חברת שיווק משותפת
  • איך לגרום למפיץ להשקיע בנו משאבים ? תפיסה כוללת ועקרונות לעבודה שוטפת עם הנציג
  • Funnel Report – חשיבותו וכיצד להפעיל אותו בצורה אפקטיבית
  • מדדים אפשריים להערכת ביצועים. 
טעינה