מכון היצוא

יום עיון בנושא אסטרטגיה שיווקית בחו"ל

אסטרטגיה שיווקית לחו"ל כבסיס להכנת תוכנית שיווקית - טיפים לשיפור ביצועי החברה במונחי החזר השקעה

 בעולם העסקים התחרותי חייבת כל חברה מייצאת ליזום ולנוע בעקביות באם ברצונה לשרוד. אסטרטגיה שיווקית של חברה בנויה משילוב של מצפן ומנוע המובילים אותה בכיוון הנכון. תוכנית שיווקית הינה תרגום של האסטרטגיה השיווקית של החברה לתוכנית עבודה אופרטיבית. המפגש יאפשר לחברות מייצאות לרכוש כלים לפיתוח אסטרטגיה שיווקית ולתרגומה לתוכנית עבודה.

מטרות המפגש:

  • הצגת מסגרת חשיבתית (מודל) לגיבוש אסטרטגיה שיווקית.
  • הצגת השאלות האסטרטגיות העיקריות עליהן חייבת לענות חברה הפועלת בשווקים זרים.
  • הצגת מתודולוגיה מעשית להכנת תוכנית שיווקית כאמצעי לשיפור איכות ההחלטות בשיווק לחו"ל.

המרצה: מר מיכאל גלי (MBA), יועץ שיווקי המתמחה באסטרטגיות וטקטיקות שיווק ופיתוח עסקי בינלאומי, מרצה בביה"ס למינהל עסקים של אוניברסיטת ת"א בתוכנית ה-MBA וה-EMBA. כותב בלוג בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בשווקים בינלאומיים. ומציג בו אוסף תובנות ומקרים אותן אסף יחד עם לקוחות וקולגות בעשרים השנים האחרונות בעבודת הייעוץ השוטפת בארץ ובחו"ל. 

בתוכנית:

  • המידע הדרוש לשם גיבוש אסטרטגיה שיווקית לחו"ל.
  • מודל SWOT וכיצד לזהות סוגיות עסקיות מרכזיות.
  • ניצול הזדמנויות או אסטרטגיה ממושמעת
  • זיהוי שווקים / לקוחות מרכזיים – קביעת סדרי עדיפויות.
  • מיצוב ובידול
  • זיהוי, בניה ושמירה על יתרון תחרותי
  • התוכנית השיווקית כחלק מהתוכנית העסקית
  • כיצד להכין תחזית מכירות ?
  • מבנים שונים של תוכניות שיווק: חברות הי-טק, מוצרים תעשייתיים, מוצרי צריכה
  • תוכנית שיווק עבור לקוחות אסטרטגיים – תפיסת Key Account Management
  • תנאים הכרחיים ליישום
  • מתי וכיצד לבצע Sanity check (בדיקת שפיות – העמדה במבחן של הנחות העבודה והמסקנות הנובעות מהן)
  • שאלות עיקריות בתוכנית שיווקית לחו"ל

במפגש יוצגו Case Studies אשר יתארו את תהליך פיתוח האסטרטגיה השיווקית

טעינה

אירוע השבוע